Dragreisa padomi

Pievienoja | 23/07/2015

Dragreiss ir sports, kuru iecienījuši ļoti daudz auto sporta entuziasti. Tas ļoti veicina sacensību garu un sagādā prieku kā braucējiem, tā arī skatītājiem. Nodarbojoties ar dragreisu jāņem vērā daži padomi, kas var palīdzēt būt ātrākam trasē, kā arī ievērot dažādus drošības apsvērumus.

Pirmā lieta ir vispārēja drošība. Šis padoms diemžēl tiek ņemts vērā vismazāk. Iespējams tā ir pārāk liela aizrautība vai ”es zinu, ko daru” attieksme, taču drošībai trasē ir jābūt galvenai prioritātei, jo runa iet par lieliem ātrumiem un iespējamiem negadījumiem. Briesmas var draudēt pašam braucējam, tehniskajai komandai, trases darbiniekiem un pat skatītājiem. Tādēļ ikvienam braucējam vajadzētu izveidot savu pārbaudāmo lietu sarakstu, lai pārliecinātos, ka viss ar automašīnu un citiem blakusapstākļiem ir kārtībā. Kā nekā starp sacensību braucieniem ir pat vairākas stundas un pats brauciens ilgst tikai pāris sekundes. Šajā laikā jums vajadzētu pārbaudīt visu automašīnu un ekipējumu – drošības jostu, ķiveri, vai no auto nekur nepil šķidrums, vai uz trases nav nekādu šķidrumu un vai auto pie starta ir braukšanas gropē. Bieži vien problēmas sagādā nevīžīgi piestiprinātas detaļas zem pārsega, kas ļauj dažādiem šķidrumiem noplūst un nonākt uz trases.

Lai dragreisa būtu pēc iespējas ātrāks, ir jāsakombinē vairāki faktori, kuri atbild par auto spējām trasē. Tā ir auto virsbūve, piekare, svara sadalījums, spēka kontrole un citas lietas, kas atbild par ātrāku starta līnijas pamešanu. Viena no visvieglāk kontrolējamām lietām ir spiediens riepās. Pastāv maldīgs uzskats, ka riepām vajadzīgs zems spiediens, jo tas palielinās riepu saskares laukumu, attiecīgi palielināsies saķere un auto būs ātrāks. Diemžēl riepām pastāv robeža līdz kurām, tās kļūst maksimāli efektīvas dragreisam. Ja tās būs pārāk mīkstas, tad tik bojāti riepu sāni un riepas vajadzēs mainīt. Vislabāk ir veikt testus ar vairākiem riepu komplektiem un spiediena izmaiņām, lai noskaidrotu vislabāko riepu spiedienu jūsu dragreisa auto.

Pēc iespējas mazāka auto priekšpuses pacelšanās ir labāka. Šis fenomens gan sastopams ar ļoti jaudīgām automašīnām, tādēļ tām nereti aizmugurē tiek piestiprināta konstrukcija, kas neļauj priekšpusei pacelties pārāk augstu. No skatītāju viedokļa, kuram gan nepatīk, kad paceļas auto priekšpuse un no bamberim beržoties pret zemi rodas dzirksteles? Tas izskatās iespaidīgi, taču neļauj sasniegt lielu ātrumu. Turklāt bieži vien tieši šī iemesla dēļ dragreisa trasēs rodas negadījumi.

Ja plānojat piedalīties oficiālās sacensībās, kur starta signāls tiek dots ar ”Ziemassvētku eglītes” ierīci, tad būtu ieteicams vilkt saulesbrilles. Reakcijas laiks ir tas, kas bieži vien izšķir brauciena iznākumu, ja auto veiktspēja ir pilnīgi vienāda. Tādēļ liela nozīme ir pēc iespējas ātrāk noreaģēt uz zaļo gaismu. Saulesbrilles vajadzētu vilkt pat tad, kad saule ir norietējusi, jo tumsā cilvēka acs gaismu uztvers daudz ātrāk. Tas ir pavisam neliels padoms, taču tā nozīme var būt ļoti izšķiroša, tāpēc to jau gadiem izmanto vairāki profesionāli dragreisa braucēji.