Latvijas dragreisa čempionāts

Pievienoja | 28/07/2015

Lai gan dragreiss nav no populārākajiem autosporta veidiem Ziemeļeiropā, pietiekami daudz valstis, tai skaitā arī Latvija, rīko nacionālos dragreisa čempionātus. Tā ir labākā iespēja vietējiem braucējiem sacensties savā starpā oficiālās dragreisa sacensībās. Čempionāts notiek Latvijas automobiļu federācijas (LAF) pārraudzībā, kura katru gadu sastāda precīzu Latvijas dragreisa čempionāta nolikumu. Ik gadu noris 5 čempionāta posmi, kuri pārsvarā tiek rīkoti labākajās Latvijas dragreisa trasēs. Pēdējo gadu laikā čempionāta posmi noris arī Igaunijā un Lietuvā, vietās, kur ir atbilstoši apstākļi posma rīkošanai.

Latvijas dragreisa čempionātā ir divas ieskaites, čempionāta un kausa ieskaite, kuras attiecīgi norāda auto klašu sadalījumu. Čempionāta ieskaitē ir 4 auto klases. Pirmā ir Pro A klase, kura paredzēta auto ar atmosfēriskajiem dzinējiem līdz 2000 kubikcentimetriem un ar svara ierobežojumiem, kas atbilst nolikuma tehniskajiem noteikumiem. Nākamā ir Pro B klase, kurā auto dzinēju tilpums ir no 2001 cm3 līdz 6000 cm3 un arī atbilstoši svara ierobežojumi. Bez jebkādiem ierobežojumiem var braukt Unlimited klasē, kas paver plašākas iespējas tiem, kuri grib sasniegt lielākus ātrumus un sacensties ar dažāda veida automašīnām. Pēdējā ir ProStreet klase. Arī šajā klasē nav dzinēja tilpuma vai auto svara ierobežojumi, taču ir noteikti indeksi – 11.5 sekundes ceturtdaļjūdzes (402 m) distancē un 7.35 sekundes astotdaļjūdzes (201 m) distancē. Kausa ieskaitē ir 3 auto klases. Atšķirībā no čempionāta ieskaites, nevienai klasei kausa ieskaitē nav nekādu ierobežojumu. Vienīgā atšķirība ir noteiktie indeksi. Pirmajā StreetModified klasē ceturtdaļjūdzi paredzēts veikt 12.5 sekundēs un uz pusi mazāko distanci 8 sekundēs. Tai seko nedaudz lēnākā Street klase, kurai indeksi ir attiecīgi 13.5 un 9 sekundes. Pēdējā ir Handicap klase, kuras indeksi ir tieši tādi paši, kā ProStreet klasē čempionāta ieskaitē – 11.5 sekundes 402 metros un 7.35 sekundes 201 metra distancē. Tā kā Latvijā dragreisa braucēju skaits nav pārāk liels, čempionāta nolikums atļauj vienam braucējam posma laikā startēt divās dažādās klasēs ar vienu auto vai arī diviem dažādiem auto.

Latvijas dragreisa čempionātā uzvarētājs tiek noteikts pēc progresīvā izslēgšanas principa, saskaņā ar FIA noteikumiem. Praktiski visi noteikumi un braukšanas kārtībā čempionātā noris pēc zināmāko dragreisa čempionātu, piemēram, NHRA parauga. Vienīgā atšķirība ir punktu sadalījums ieskaitei, jo tas piemērots Latvijas dragreisa čempionāta vajadzībām – to ietekmē braucēju skaits un aizvadīto sacensību posmu daudzums. Pašreizējais Latvijas čempions dragreisā ir Māris Ozoliņš, kurš panākumus šajā čempionātā bija guvis divreiz arī iepriekš. Drīz jau viņu varēs vērot uz starptautiskās sacensību skatuves, jo pašlaik viņam, sadarbībā ar pazīstamo autosportistu un auto inženieri Andri Dambi, tiek būvēts elektriskais dragsters, ar kuru plānots piedalīties internacionālās sacensībās un pat pārspēt pasaules rekordu šajā klasē.